Turizmde Yusuf Dikeç rüzgarı

Bu yıl 13 milyon kişi­nin izlediği ve dünya­da 150’den fazla ülkede canlı yayımlanan Paris 2024 Yaz Olimpiyat Oyunları’nda Türkiye, 3 gümüş ve 5 bronz madalyaya döndü. Olimpiyat­ta Boksun Buse’lerinin yanı sıra, Çin ile oynanan çeyrek fi­nal voleybol maçında Melis­sa Vargas’ın 42 sayısı bulması çok konuşuldu. Bu olimpiyat oyunlarında en akılda kalan an ise Yusuf Dikeç’in ikonik­leşen duruşu oldu. 10 metre havalı tabanca karışık kadro kategorisinde Şevval İlayda Tarhan ile kadro olarak yarı­şan Yusuf Dikeç, başka sporcu­ların kullandığı optik aletleri kullanmadan tek eli cebinde nişan alarak yaptığı atış dünya gündemine oturdu.

100 MİLYON DOLARLARCA TANITIMA EŞ DEĞER

Dünyada toplumsal medya sa­yısız Dikeç paylaşımları ya­pıldı. Olimpiyatlarda kadın­lar sırıkla atlamada yarışan Avustralyalı Nina Kennedy, erkekler disk atmada yarışan Jamaikalı Roje Stona, sırık­la dünya rekoru kıran İsveç­li Armand Duplantis, yakala­dıkları muvaffakiyetler sonrası Yusuf Dikeç pozu verdi. Bu yıl olim­piyatlara Türk atletlerin ki­şisel başarılarıyla damga vur­masının turizme de kıymetli katkıları olacağına işaret eden turizm dal temsilcileri, “Yusuf Dikeç en az bir olim­piyatlar kadar çok konuşul­du, 100 milyonlarca dolara eş bedel bir tanıtım sağlandı.

Bu rüzgarı devam ettirelim, yurt dışı fuarlarda, tanıtımlarda yer verelim. Sporda kaydedi­len her etap, ülke imajına önemli katkı sağlıyor. Bu fırsa­tı kaçırmayalım” çağrısı yap­tı. Turizm Bakanlığı verileri­ne göre, bu yıl 60 milyon tu­rist bekleniyor. Yusuf Dikeç tanıtım rüzgarı ile Türkiye’ye gelecek turist sayısının yüzde 5-10 oranında ortasında atma­sı bekleniyor.

İSTANBUL’DA TURİSTLERLE DİKEÇ ATIŞIYLA SELAMLAŞIYORUZ

Tarihi Yarımada bölgesin­de 25 yıldır rehberlik yapan ve isminin açıklanmasını isteme­yen bir cins rehberi, “İtalyan ve Latin Amerika’dan gelen turistleri gezdiriyorum. Yu­suf Dikeç’in o çok konuşulan duruşundan sonra, biz de tu­ristlerle ortamızda onu o anda­ki atış pozunu vererek selam­laşıyoruz. Türk turizmine ve tanıtıma muhakkak çok büyük katkısı olacaktır, bu fırsat uygun değerlendirilmeli” dedi.

TÜROB BAŞKANI MÜBERRA ERESİN: “SPORDAKİ KADEMELER ÜLKE İMAJINA KATKI SAĞLIYOR”

Yusuf Dikeç’in rahat stili ile ikonik fotoğrafının dünyada yarattığı tesir, münasebetiyle Tür­kiye’nin bir spor aktifliğiyle gündeme gelmesini olumlu olarak kıymetlendiriyoruz. Olumlu haberlerle dünya medyasında yer almak turizm ismine her vakit olumlu bir algı yaratır. Tek bir fotoğra­fın ülkemiz turizm rakamları­na çabucak müspet yansıması­nı elbette olacak. Lakin ülke imajına olumlu tesirini de göz gerisi edemeyiz.

Spor turizmini her vakit Türkiye’de turiz­min geleceği açısından önem­li enstrümanlardan biri olarak görüyoruz. Türkiye’nin spor turizminde kaydettiği her etap anlık ticari yararlarının yanında orta ve uzun vadede ülke imajına ve tanıtıma önemli katkı sağlıyor. Bilhassa bayan voleybol kadromuzun aldığı sonuçlar turizm ve tanıtım açısından müspet katkılar sağ­ladı ve sağlamaya devam edi­yor. Kalıcı muvaffakiyetlerin tesirleri her vakit olumlu olacaktır.

TÜRSAB BTK BAŞKANI ÖZGEN UYSAL: “YURT DIŞI FUARLARDA ‘GRAFİTİ’SİNİ KULLANALIM”

Yusuf Dikeç, turizm açısın­dan ülke bilinirliğini artırdı. Bütün dünyada neredeyse olimpiyatlar kadar reklamı ol­du. Elon Musk ile yazışması da çok güzeldi. Bu rüzgarın devam etmesi için yurt dışı fuarlara kesinlikle taşınmalı. Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) yurt dışındaki tanıtım fuarlarında Yusuf Di­keç’in grafiti fotoğraflarını kulla­nırsa kesinlikle tesiri olacaktır. Olimpiyatlarda yakaladığımız o rüzgarı tanıtımla devam et­tirelim, kaybetmeyelim. Bu yıl eylül-ekim aylarında son da­kika artışı bekliyoruz.

TÜRSAB BAŞKANI FİRUZ BAĞLIKAYA: “POPÜLARİTESİNİ ARTIRARAK DEVAM ETTİRMELİYİZ”

Turizm için popülaritesini mümkün olduğu kadar devam ettirmemiz lazım. Paris’te yakalanan popülaritesinin devam etmesi ismine yurt dışı fuarlarda Yusuf Dikeç’i öne çıkartmamız gerekiyor. Reklam ve yurt dışı fuarlarda görünür kılmaz ilgi çeker, turizm ismine yararlı bir durum kelam konusu olur.

AKBALDAN TURİZM YÖNETİM KURULU LİDERİ MURAT AKBAL: “RÜZGARI GÜZEL KULLANIRSAK %10 ETKİLER”

Dünyada herkes Yusuf Dikeç paylaşımları yapıyor, bunu fırsat olarak görmeli ve desteklemeli­yiz. Paris’te de yakalanan bu rüz­garı devam ettirmeliyiz. Türkiye ile özdeşleştirerek, toplumsal medya ve toplumsal medya uzmanları tara­fından Youtube, Instagram, Fa­cebook, X’te daima paylaşımlar yaparak, Türk turizmine ilginin ve merakın artmasını sağlaya­rak daha fazla turistin gelmesi için çalışmalıyız. Yusuf Dikeç, şu anda dünyada çok tanınan, bu avantajı ülke turizmi ve imajı için çok âlâ kullanabiliriz. Zira, ül­kemize, 100 milyonlarca dolar kıymete eş bir tanıtım sağladı. Şa­yet bu rüzgar çok yeterli kullanılır ve hoş bir tanıtım yapılırsa, Avru­pa’dan daha fazla turist ağırlaya­biliriz. Bu rüzgarı çok uygun kullana­bilirsek turizme en az yüzde 10 katkı sağlar.”

SHİNE HOSPİTALİTY- HOTEL KURUCUSU AYÇA ALIM: “TURİZM STRATEJİLERİYLE ENTEGRE EDELİM”

Türkiye, son yıllarda voley­bol, futbol, basketbol, güreş, tekvando, atletizm, okçuluk ve bu yıl eklenen havalı ta­banca üzere çeşitli spor dalla­rında milletlerarası seviyede değerli muvaffakiyetler elde etti. Bu sportif muvaffakiyetler, Türkiye’nin global ölçekte tanıtımını güçlendirerek ülkenin ima­jını olumlu istikamette etkilemesi kaçınılmaz. O nedenle Türki­ye’nin spor siyasetlerinin ve yatırımlarının, turizm stra­tejileri ile entegre bir halde planlanması gerekiyor.

POİNT HOTEL TAKSİM GEN. MÜD. NURİ KALYONCU:”DİZİLERLE PARLAYAN YILDIZIMIZA KATKISI OLUR”

Yusuf Dikeç’in turizm sektö­rüne olumlu kesin olacaktır. Zira Türk dizileri sayesinde yurt dışından çok sayıda turist ülkemize gelmeye başlamış­tı. Suudi Arabistan, Kuveyt, Katar, İtalya, İspanya, Latin Amerika’dan çok sayıda turist ülkemize geliyor. Ulusal sporcu­muz Yusuf Dikeç’in de turizme çok olumlu istikamette katkısı ola­caktır. Zira çok büyük yan­kı uyandırdı. Bizim de turizm bölümü ismine bu rüzgarı âlâ kullanmalı, ülke imajı açısın­dan tanıtımla desteklemeliyiz.

OTTOMAN HOTELS GROUP GEN. MÜD. SERDAR BALTA: “İKONİK BAŞARIYI TANITIM İÇİN ÂLÂ KULLANMALIYIZ”

Değerli astsubayımız Yusuf Di­keç’le birlikte grup arkadaşı hanımefendi de tıpkı karizma­da değerlendirilmeli. Kadro olarak buradaki başarımız çok kıymetliydi. Hatta Elon Musk da paylaştı. Bu ikonik muvaffakiyet mutlaka turizme olumlu yan­sıması olacaktır. Türkiye’nin tanıtım ve imajı ismine çok hoş bir tanıtım oldu. Büyük bir tanıtım bütçesi kadar tesir sağladığını düşünüyorum. Bu rüzgarı çok âlâ kullanabilirsek turizme yüzde 5 katkısı olabi­leceğini düşünüyorum.”

JOLLY YURTDIŞI TURİZM YÖNETİCİSİ TOLGA TEKİN: “MİLYONLARCA DEFA PAYLAŞILMASI ÖNEMLİ”

Türkiye’yi Paris 2024 Yaz Olimpiyat Oyunları’nda tem­sil eden ulusal atletlerin başa­rıları ülke tanıtımına çok fazla katkı sağlıyor. Orada yakala­nan rüzgarın yurt içinde de devam ettirilmesi kıymetli. Çok değerli atletlerimiz var. Yusuf Dikeç’in atış hali ise toplumsal medyada milyonlar­ca sefer paylaşıldı. Fuarlar ve yurt dışında ülke tanıtımının yanı sıra, ulusal atletlerimizle burada da spor faaliyetleri de­vam etmeli, ek müsabaka­lar düzenlenmeli.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir